Cum sa?

Cum să-ţi stăpâneşti emoţiile negative

Scris de: Ghinea Viorica | 25.04.2012

               Cum să-ţi stăpâneşti emoţiile negative

Nu există adolescent/ă care să nu fi simţit emoţii negative, având în vedere că ele se fac simţite încă din copilărie. Tristeţea, furia, frica, dezamăgirea, rivalitatea sunt unele dintre emoţiile negative cele mai întâlnite. Emoţii care îţi provoacă o stare de agitaţie a întregului organism, care te ţin pe loc şi nu te stimulează, te fac să te gândeşti la
acţiuni distructive, în final reuşind să te epuizeze.

Este dificil să-ţi controlezi tot timpul  emoţiile negative, dar trebuie să încerci să le înlocuieşti cu o stare de spirit pozitivă. Nu ai nimic de pierdut, iar starea aceasta este mult mai prietenoasă decât anxietatea, grijile, teama de viaţă sau resentimetele faţă de o persoană ori de un anumit eveniment din viaţa ta.
 

Cum poţi controla emoţiile negative?
 

Laşi emoţiile negative să pună stăpânire pe viaţa ta? Aceasta este întrebarea principală care ar trebui să te motiveze şi să te facă să te ocupi de eliminarea cauzelor nemulţumirii. Chiar dacă este greu, încearcă să gândeşti limpede şi logic. Cum ai ajuns în situaţia aceasta? Merită oare să te consumi atât pentru acest motiv? Pune-ţi aceste întrebări în timp ce ţii ochii închişi şi stai într-o poziţie relaxantă, poate chiar în timp ce faci baie.

Ieşi singur/ă la o plimbare prin parc sau pe stradă şi respiră adânc, încearcă să te concentrezi pe aceste mişcări respiratorii. Este un exerciţiu simplu care te va ajuta să te simţi mai bine.

Încearcă să-ţi schimbi atitudinea faţă de persoana sau evenimentele care îţi provoacă aceste sentimente şi pe viitor evită situaţiile de acest gen. Dacă nu se pot remedia uşor conflictele cu anumite persoane, mai bine te îndepărtezi uşor de ele pentru a nu acumula şi mai multe frustrări.

Uneori emoţiile negative pot fi chiar folositoare, mai ales dacă alegi să le canalizezi  spre alte direcţii. Încearcă să le controlezi făcând exerciţii fizice, te vor ajuta să te eliberezi de furie şi neputinţă şi în acelaşi timp vei slăbi şi tonifia pielea. Joacă tenis, plimbă-te cu rolele sau cu bicicleta prin parc, du-te la bowling, distrează-te dansând în ciuda tuturor gândurilor care te macină. Poţi alege chiar să practici un sport care te psionează. Dacă eşti bun/ă poţi ajunge să-ţi construieşti o carieră.

Un sac de box se poate dovedi chiar util atunci când eşti nervos/oasă. Mai bine îţi verşi nervii pe el, decât să te cerţi cu părinţii, profesorii sau alte persoane care te-au supărat. După ce te eliberezi îţi poţi susţine punctul de vedere calm, dovedind că eşti o persoană echilibrată.

Dacă eşti o fire mai liniştită poţi alege să compui poezii sau cântece prin care să te eliberezi de ceea ce te soarbe de energie. Vindecă-te emoţional prin desen, creionează, arcuieşte şi colorează tot ce simţi. Ce formă au emoţiile tale negative la sfârşit?

Emoţiile negative nu pot fi înlăturate complet din viaţă, însă nu trebuie să le acorzi prea mult din timpul tău, nu le lăsa să te copleşească. Păstreză un echilibru între emoţiile negative şi cele pozitive.

 

Tags: EMOŢII NEGATIVE, CONTROL EMOŢII NEGATIVE, ADOLESCENT/Ă, ECHILIBRU, VIAŢĂ, ADOLESCENȚA;

Articole similare

Cum să-l luăm politicos pe „NU” în brațe

Cum sa?

Unul dintre motivele pentru care lăsăm stresul să ne copleșeașcă se datorează și faptului că nu știm să refuzăm. Cu siguranță Vezi tot

Cum te menții ca să arati bine la plaja?

Cum sa?

 A venit vara iar vremea de plajă este numai bună! Chiar dacă nu locuiești la malul mării, te gandești să pleci Vezi tot

Cum sa rezisti tentatiei de a incerca drogurile?

Cum sa?

Si tu ai amici sau ai auzit de colegi care se drogheaza. In mare, acestia sunt impartiti in doua categorii – Vezi tot

Cum să fii hip și cum putem fi hipsteri?

Cum sa?

Oare ce vrea să însemne acest trend ce ne incojoară in ultima vreme, și de ce ai vrea să fii hip, Vezi tot

Cum sa ai un par frumos in cativa pasi simpli

Cum sa?

Temperaturile scazute de afara, uscarea cu foenul si utilizarea frecventa a altor aparate de coafat, stresul si alimentatia, si multi alti Vezi tot

Page Rank