Cum sa?

Cum să scapi de insomnie?

Scris de: Cristina Cartas | 15.01.2012

Cum să scapi de insomnie?

Cauze și tratamente
 

Doctorii descriu insomnia ca pe un simptom al unei afecțiuni mai puternice precum alergiile, astmul, durerile cronice însă această afirmație poate fi verificată doar în cazul în care te confrunți cu insomnia cronică, mai exact acea tulburare a somnului care durează mai mult de 4 săptămâni. Nu este nevoie să te panichezi dacă simți că nu poți adormi într-un timp scurt sau dacă te trezești constant în timpul nopții, acest simptom se poate înlătura respectând diferite trucuri și tratamente potrivite ție.

Cel mai indicat este să analizezi treptat cauzele acestei tulburări înlăturând factorii ce pot să îți afecteze somnul. Încearcă să elimini din alimentația ta cafeaua,ceaiurile tari, coca-cola, mâncărurile grele și să îți construiești mici ritualuri înainte de culcare. Fă dușuri de aproximativ 30 de minute cu apă potrivită și bea câte un pahar de lapte. Pentru o relaxare totală, ascultă muzică ambientală și aprinde bețișoare parfumate ce au rolul de a te destresa.Respectă un program strict de somn, culcându-te și trezindu-te în fiecare zi la aceeași oră.

Este bine de știut că tratamentul pe care îl vei urma nu va avea probabil un efect imediat pentru a evita eventuale stări de frustrare. Păstrează o atitudine pozitivă și încearcă să nu te lași dezarmat în cazul în care va fi nevoie de mai mult timp pentru restabilirea programului dorit.

Pentru o dietă eficientă poți utiliza și plante medicinale precum conurile de hamei, ciuboțica cucului, macul, mărarul, măghiranul, salcia, teiul. Infuzia cu una dintre aceste plante este foarte benefică pentru sănătate și îți poate asigura un somn lin și ușor.În cazurile extreme se pot administra somnifere mai puțin puternice însă doar sub supravegherea unui doctor sau a unui adult pentru a nu se ajunge la un abuz nedorit de medicamente.

Insomnia poate fi tratată destul de ușor prin voință și relaxare și de multe ori o putem interpreta ca pe un semnal de alarmă dat de corpul nostru în legătură cu nivelul ridicat  de stres cu care ne confruntăm, un semnal ce ne transmite să luăm o pauză de la activitățile obișnuite și să ne bucurăm de viață într-un mediu mai calm, mai liniștitor.
 

Pagina: 1 | 2

Tags: insomnia, lipsa somnului, remedii impotriva insomniei, adolescentii si insomnia;

Articole similare

Cum să-ţi stăpâneşti emoţiile negative

Cum sa?

Nu există adolescent/ă care să nu fi simţit emoţii negative, având în vedere că ele se fac simţite încă din copilărie. Vezi tot

Cum sa ne pensam corect

Cum sa?

Impactul pe care forma sprancenelor il are asupra fizionomiei fiecarei persoane este foarte puternic. Nici o alta trasatura nu influenteaza la Vezi tot

Cum sa organizezi o petrecere de Revelion de neuitat?

Cum sa?

Petrecerea de Revelion e fara indoiala una dintre cele mai importante surse de distractie. Petreci timp important imaginandu-ti cum va arata Vezi tot

Cum să ne îngrijim corect tenul

Cum sa?

Orice adolescenta trebuie să fi citit vreodată sau să fi auzit despre importanța ȋngrijirii tenului, așa că cel mai probabil nici Vezi tot

Cum să faci mereu alegerea corectă

Cum sa?

 Rochia cea roşie sau fusta asimetrică, verde smarald? La fotbal cu prietenii sau la o cafea cu ea? Brunetul focos cu Vezi tot

Page Rank