Cum sa?

Cum să te trezeşti mai uşor dimineaţa

Scris de: Andreea Baluteanu | 08.01.2014

Cum să te trezeşti mai uşor dimineaţa
Ţi-e greu să te trezeşti dimineaţa, iar patul călduros se transformă în cea mai mare ispită cu care te-ai confruntat vreodată? Întârzierile tale sunt deja arhicunocute de toţi profii, şi nu îţi mai aminteşti de când nu ai mai prins prima oră? 
 
Dacă ora timpurie la care trebuie să te trezeşti îţi dă mai multe bătăi de cap decât geometria în spaţiu, iar chipul morocănos cu care îi întâmpini pe prietenii tăi dimineaţa a devenit deja a doua ta faţă, îţi oferim câteva sfaturi peantru a deveni cea mai matinală versiune a ta.
 

Cine se culcă devreme departe ajunge

 
Deşi pare de la sine înţeles, primul pas spre a te trezi fără probleme dimineaţa e să mergi la culcare mai devreme, seara. Dacă ora 12 sau surorile ei mai târzii te prind constant în căutare de distracţii nocturne, jucându-te pe Playstation sau urmărind cel mai nou episod din Jurnalele Vampirilor, e clar să e cazul să schimbi ceva în rutina ta de somn. Cele minim 8 ore de somn pe noapte nu sunt numai cheia unei prezenţe cât de cât alerte la prima oră, dar şi garanţia unui ten de invidiat şi a unei sănătăţi de fier. Încearcă să adormi înainte de 12, iar urmările bune nu vor întârzia să îşi facă simţită prezenţa.
 

Constanţa, mama trezitului devreme

 
Foarte important, subliniază specialiştii, în cazul în care te confrunţi cu tulburări de somn, este să menţii acelaşi program constant, pe tot parcursul săptămânii. Astfel, dacă îţi vei seta alarma de la ceas să sune la aceeaşi oră, chiar şi în week-end, te vei trezi cu mult mai multă uşurinţă dimineaţa, ajungând chiar să deschizi ochii înaintea ceasului. E adevărat, party-urile nebune de la sfârşit de săptămână au nevoie de dimineţi de sâmbătă târzii, iar lenevitul duminica, în pat, cu o ciocolată caldă şi un serial siropos, face minuni la buna dispoziţie, dar din când în când, să te ridici din pat la şapte, chiar şi în timpul week-endului, poate fi o calamitate mai mică decât ai crede.
 

Ritmul interior sau cum să îţi păcăleşti propriul ceas

 
Butonul de snooze aduce la tăcere orice alarmă supărătoare, dar ce faci cu propriul tău ceas interior, căruia nu îi pasă că ai teză la mate, ci urlă nemulţumit de cât de obosit/ă eşti? Sunt persoane care se trezesc fără probleme dimineaţa şi funcţionează ca unse până pe la 10 seara, când se prăbuşesc fără vlagă în aşternuturi, aşa cum sunt oameni care adoră umbrele misterioase ale nopţii, dar urăsc să se trezească dimineaţa. Vestea bună e că îţi poţi educa şi păcăli ceasul intern, de la respectatul cu religiozitate a orei de culcare, la trasul draperiilor seara, înainte de culcare, astfel încât lumina abundentă a dimineţii următoare să îţi ofere impresia unei ore mai târzii. 
 

Cine se organizează de seara doarme mai mult

 
Dacă simţi că nu te poţi trezi sub nicio formă la timp dimineaţa, redu din volumul de activitate pe care trebuie să îl depui în zori, organizându-te înainte de culcare. Alege-ţi outfitul pentru a doua zi, calcă hainele, pregăteşte micul dejun, înlocuieşte make-up-ul complicat cu varianta sa mai simplă: un BB cream e aliatul de nădejde al celor 10 minute de somn în plus, deoarece înlocuieşte cu succes crema de zi, fondul de ten şi corectorul, iluminatorul şi anticearcănul.
 

Prospeţimea unui nou început

 
Dacă înveţi să priveşti dimineaţa nu ca pe o corvoadă îngrozitoare, ci ca pe un început al unei zile fabuloase, trezitul nu va mai fi aşa greu. Ce te poate ajuta, pentru o energie de invidiat? Câteva minute de dans pe melodia preferată, muzică alertă, un duş cu un gel de duş cu parfum revigorant de citrice sau câteva mişcări de stretching în faţa ferestrei deschise.
 

Ritualul celui care se trezeşte de dimineţă

 
Pune la punct un ritual pe care să îl respecţi, începând de seara: fă o baie prelungită, bea o băutură caldă, cu proprietăţi calmante (laptele cu miere chiar te ajută să dormi ca un prunc), aprinde câteva uleiuri eterice care încurajează somnul, precum cel de lavanda. Aeriseşte bine, închide toate aparatele şi menţine o temperatură potrivită în cameră. Respectă acelaşi program şi dimineaţa: de la duşul energizant, la micul dejun sănătos şi mişcarea câştigătoare. Trezitul la ore înfiorătoare va deveni floare la ureche.
 

Recompensează-te!

 
Nu te poţi trezi, oricât de mult ţi-ai dori? O mică recompensă poate face minuni. Savurează în drum spre şcoală un cappuccino cu tone de frişcă, dar oferă-ţi-l numai atât timp cât ai respectat ora de plecare de acasă. Gustă un mic dejun delicios sau un shake din fructele tale preferate, şi vei aştepta primele ore ale dimineţii cu sufletul la gură. 
 

Motivează-te!

 
Identifică raţiunile pentru care te trezeşti devreme. Nu, mersul la cele mai plictisitoare ore nu este răspunsul corect. Pune accent pe beneficiile pe care le vei obţine din decizia de a te ridica din pat, versus cele 2 ore de somn în plus. Imaginează-ţi jobul de vis, dragostea care te aşteaptă după colţ, mândria de a-ţi contempla propriile reuşite, în ritmul acelor de ceas care ating tremurător infama oră şapte. 
 
Tu ce trucuri aplici pentru a te trezi mai uşor dimineaţa?
 

Tags: cum să te trezeşti mai uşor dimineaţa, cum să nu mai întârzii, scoala, liceu, somn

Articole similare

Cum să punem în evidență sânii mici!

Cum sa?

Aproape că nu există fată care să se simtă pe deplin mulțumită de corpul ei. Sânii, fie ei prea mici sau Vezi tot

Cum sa imi fac prieteni?

Cum sa?

Trecerea de la copilarie la adolescenta, schimbarea scolii generale cu liceul, racirea legaturilor cu vechii prieteni aduc adolescentul in situatia de Vezi tot

Cum să depăşim teama de a vorbi în public

Cum sa?

 Tuturor ne este cunoscut sentimentul de teamă, fie că ne place să recunoaştem acest lucru sau nu. Şi este perfect normal Vezi tot

Cum să fii mai optimist/ă?

Cum sa?

Ai impresia că tot timpul ţi se întâmplă lucruri rele şi că eşti cel mai ghinionist/ă din grupul tău de prieteni? Vezi tot

Cum să eviţi să fii o victimă a modei

Cum sa?

Îţi place să fii la curent cu ultimele tendinţe din modă şi nu te poţi abţine să nu cumperi cât mai Vezi tot

Page Rank