Recenzie de film - Warm Bodies (Iubitul meu e zombi)

Scris de: Andreea Baluteanu | 27.04.2014

O dovadă în plus că trendul poveştii de dragoste dintre un muritor şi o fiinţă supranaturală a prins bine de tot, Warm Bodies s-a numărat printre cele mai de succes filme pentru adolescenţi din 2013. Subiectul care îmbină în mod ingenios supranaturalul, iubirea cu conotaţii de Twilight, Romeo şi Julieta şi un pic de horror, cât să ne ţină cu sufletul la gură, se bazează pe o carte semnată Isaac Marion şi aduce în centrul atenţiei un univers apocaliptic populat de zombi.

OK, şi unde asemănarea cu Twilight, ai putea spune? Lumea din Warm Bodies ţi-ar răspunde de îndată, împingându-l în lumina reflectoarelor pe protagonistul R (Romeo), un zombi care nu şi-a pierdut farmecul, pornit să o salveze pe fata de care s-a îndrăgostit, Julie (Julieta), o supravieţuitoare umană. Dragostea abia înfiripată dintre cei doi porneşte însă nu numai să îl transforme pe R într-un adevărat erou hot, dar şi să declanşeze un şir întreg de evenimente, care vor schimba lumea. În faţa emoţionantei „numai iubirea poate vindeca răul”, ce mai contează câţiva scheleţi (bonies) incredibil de rapizi, porniţi să îi ucidă pe protagoniştii noştri, o mână de zombi mai mult sau mai puţin simpatici şi o armată umană gata să se arunce asupra tuturor celor de mai sus?

Protagoniştii sunt fără îndoială unul dntre atuurile de necontestat ale filmului. Nicholas Hoult (îl ştim din recentul X-Men First Class şi din Jack the Giant Slayer, dar şi pe post de iubit al mult mai celebrei Jennifer Lawrence) este înduioşător şi cool în rolul lui R, reuşind să dea mai mult farmec unui personaj nearticulat şi ţeapăn decât Robert Pattinson imaculatului Edward. În acelaşi sens, Teresa Palmer (Julie) seamănă cu Kristen Stewart, dar dă dovadă de mai mult talent şi e chiar surprinzător de bună în scenele de acţiune. Pe lângă cei doi, John Malkovich e la fel de înspăimântător ca întotdeauna în pielea lui Grigio, severul tată al lui Julie, iar Dave Franco, fratele mai mic al lui James Franco, îl întruchipează pe Perry, iubitul iniţial al eroinei. În rolurile secundare strălucesc Rob Corddry, ca haiosul zombi M şi Analeigh Tipton (Crazy Stupid Love), pe post de cea mai bună prietenă a lui Julie, Nora. Scenariul şi regia sunt semnate de Jonathan Levine, care ne-a oferit comedia cu accente de dramă 50/50.

Dincolo de jocul actoricesc, umorul delicat se numără printre punctele fierbinţi ale filmului hit pentru adolescenţi. Warm Bodies nu se ia în serios, iar scenele care amintesc de Twilight au o tentă de parodie care le va plăcea însă şi fanilor, pentru că nu e pornită să judece, ci doar să amuze. Secvenţa din film în care Julie şi Nora îl machiază pe R promite să devină un clasic. Pelicula e plină de căldură, iar dacă realizatorii săi nu şi-au lăsat o parte din inimă pe platourile de producţie, ceva magie trebuie să fi fost implicată. Lecţiile de viaţă – eterna „preţuieşte clipa”, dar şi „nu judeca după aparenţe” şi „dragostea va salva lumea”- sunt spuse atât de frumos, încât mai că le ierţi izul de clişeu. Cu un buget de 35 milioane de dolari, filmul şi-a dublat încasările în America, devenind un succes de box-office, în ciuda declinului evident al peliculelor YA (Young Adult).

De partea cealaltă, CGI-ul folosit în creionarea scheleţilor bonies nu e o operă de artă, bugetul destul de mic spunându-şi cuvântul. Pentru împătimiţii de filme horror, scenele cu adevărat înfricoşătoare sunt puţine şi nu vor avea darul de a le da fiori. Ritmul acţiunii e uneori trepidant, dar alteori de-a dreptul lent, iar unele evenimente importante sunt explicate cu un raţionament fragil sau chiar deloc.

Desigur, filmul e departe de a fi o capodoperă, dar marchează puncte importante acolo unde surori mai mari ale genului au dat greş. Ne aduce doi protagonişti pe care îi îndrăgeşti îndată, şi pentru care chiar înalţi rugăciuni fierbinţi, ucide din faşă triunghiul amoros şi nu îţi serveşte sentinţe de viaţă reci. Dimpotrivă, are suficient de mult suflet, scene funny şi romance reuşit pentru a rivaliza cu o tagmă întreagă de vampiri cu ochi goi.

Replica filmului: „No matter what... we stay together... we're changing everything” – poate fi ceva mai simbolic pentru atotputernicii dragostei în Warm Bodies?

Tags: Warm Bodies, zombi, protagonişti Warm Bodies, poveste de dragoste Warm Bodies, replica filmului, filme pentru adolescenţi din 2013