Recenzie de film New Moon (Twilight)

Scris de: Andreea Baluteanu | 09.09.2014

Recenzie de film New Moon (Twilight)

Continuare a uneia dintre cela mai celebre pelicule pentru adolescenţi, New Moon omagiază în continuare epica poveste de dragoste dintre Edward şi Bella, îi dăruieşte celebrei domnişoare Swan un nou interes amoros şi aduce în scenă alte personaje fantastice: vârcolacii şi regalitatea din lumea vampirilor, clanul Volturi.

Povestea din New Moon porneşte cu minuţiozitate pe urmele Twilight: Bella e pe cale să îşi aniverseze ziua de naştere, atunci când este atacată de Jasper. Nefericitul eveniment îl va convinge pe Edward că temerile sale cu privire la siguranţa fetei pe care o iubeşte sunt cât se poate de întemeiate şi că singura soluţie este aceea de a o părăsi. Pradă unei adânci depresii, Bella îşi revine cu ajutorul lui Jacob, care ascunde însă la rândul său un secret fantastic. Atunci când regalitatea din lumea vampirilor, clanul Volturi, intră însă în scenă, ameninţând viaţa lui Edward, rolurile se inversează şi adolescenta cu nimic specială va merge în Italia să îşi salveze iubitul.

Cast-ul câştigător din Twilight se întoarce şi în New Moon, aproape necunoscuţii Robert Pattinson şi Kristen Stewart revenind însă pe marile ecrane din postura de superstaturi. Lor li se alătură nume celebre, care dovedesc faptul că Twilight începe să devină un fenomen luat în serios de toată lumea. Astfel, copilul minune al Hollywoodului, Dakota Fanning, o va interpreta pe Jane, un membru al clanului Volturi cu puterea de a tortura printr-o simplă privire. Michael Sheen, actor englez cu apariţii lăudate de critică îl aduce la viaţă pe Aro, liderul regalităţii italiene a vampirilor, cu un talent care străluceşte ca un diamant din rândul tinerilor neexperimentaţi cu care împarte ecranul, făcând din bâtrânul vampir unul dintre cele mai vibrante şi mai complexe personaje.

La fel ca şi în precedentul Twilight, temele universale cu care jonglează New Moon vor magnetiza publicul. Iubirea profundă, mistuitoare şi debordând de epic e acum înlocuită de şocul şi disperarea unei despărţiri care a frânt nu numai inima Bellei, dar şi pe cea a mii de adolescente de pretutindeni. Deşi Twilight fără Edward înseamnă un minus aproape insuportabil la capitolul atractivitate masculină, Taylor Lautner îi ia locul cu mândrie, abdomenul cu pătrăţele şi bicepşii lucraţi ştergând cu oarecare succes zâmbetul de milioane al englezului. Jocul actoricesc s-a mai îmbunătăţit, iar prezenţa unor nume cu greutate precum Michael Sheen şi Dakota Fanning oferă greutate şi credibilitate filmului. Un progres vizibil se înregistrează şi la capitolul make-up, scenografie, cinematografie, efecte speciale şi uz de CGI, multele milioane pe care Twilight le-a strecurat în conturile Summit făcându-şi simţită prezenţa. Tenta de albastru rece care accentua misterul din Amurg este înlocuită de tuşe mai calde, puse în valoare de firea artistică a regizorului Chris Weitz. Scenariul e semnat de aceeaşi Melissa Rosenberg, ceea ce conferă filmului o anumită continuitate. Iar baza Twilight creşte, creşte.

De partea cealaltă, minusurile cu care este asociată întreaga sagă se fac şi aici simţite, şi, din păcate, un buget mai mare nu aduce cu sine un joc actoricesc sclipitor al protagoniştilor şi nu diminuează din hilaritatea unora dintre replici, transpuse direct din paginile cărţii. New Moon e cea mai întunecată şi mai deprimantă carte din serie, ceea ce se traduce pe ecran printr-un pas lent, care te poate plicitisi, dacă inima ta nu bate la unison cu cea a oprimatei Bella. Până la venirea lui Jacob, filmul suferă atât de tare de pe urma absenţei lui Edward încât începi să te întrebi unde s-au rătăcit fetele rele ale Hollywod-ului şi ce le împiedică să mărşăluiască în Forks şi să îi ofere câteva lecţii binemeritate de girl power incolorei Bella.

În ciuda neajunsurilor de mai sus, steaua Twilight începe să strălucească din ce în ce mai tare, New Moon stabilind recorduri de box-office prin premieră şi aducând în universul vampirilor aproape 300 de milioane de dolari, numai în America. Ceea ce pune solid bazele pentru continuarea Eclipsă, în care Bella e încurajată din toate părţile să dea verdictul pentru cel mai arătos personaj fantastic şi să aleagă o dată între Jacob şi Edward.

Sequel: Eclipsă

Replica filmului: Ow, paper cut.

Tags: : New Moon, filme pentru adolescenţi, Twilight, cast, box-office, replica filmului, sequel New Moon, actori